
Ύδρευση στην Αρτέμιδα: Τι πρέπει να ξέρει κάθε νέος κάτοικος
Αν μόλις μετακομίσατε στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδας είναι πολύ πιθανό να αναρωτιέστε γιατί δεν λαμβάνετε λογαριασμούς ύδρευσης ή γιατί, όταν τελικά φτάνουν, αναφέρονται σε παλιές περιόδους και συνοδεύονται από αυξημένα ποσά. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που απασχολεί εδώ και χρόνια τους κατοίκους της περιοχής και έχει τις ρίζες του σε διοικητικά, νομικά και τεχνικά προβλήματα που ξεκίνησαν πριν από μία δεκαετία.
Σε αυτόν τον οδηγό ερωτήσεων και απαντήσεων (FAQ), θα βρείτε όλες τις κρίσιμες πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζετε για το καθεστώς ύδρευσης στον Δήμο: από την ιστορική καθυστέρηση στην έκδοση των λογαριασμών, μέχρι τι πρέπει να προσέξει ένας νέος ένοικος, πώς να προστατευθεί από λάθος χρεώσεις και ποια είναι τα επόμενα βήματα του Δήμου για την ομαλοποίηση της κατάστασης.
Μένω στην Αρτέμιδα εδώ και μήνες και δεν έχω λάβει κανέναν λογαριασμό νερού. Είναι φυσιολογικό;
Ναι, είναι δυστυχώς ένα σύνηθες φαινόμενο στην περιοχή. Ο Δήμος Σπάτων-Αρτέμιδας αντιμετωπίζει χρονική καθυστέρηση στην έκδοση των λογαριασμών ύδρευσης, που σε πολλές περιπτώσεις φτάνει ή και ξεπερνά τα 2–3 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι ενώ το ρολόι λειτουργεί κανονικά και μετράει την κατανάλωση, οι λογαριασμοί καθυστερούν πολύ να εκδοθούν και να σταλούν.
Γιατί υπάρχουν τόσες καθυστερήσεις με το νερό στον Δήμο;
Η καθυστέρηση ξεκινάει από το 2012, όταν έγινε η συνένωση των δύο πρώην κοινοτήτων, Σπάτα και Αρτέμιδα. Εκείνη την εποχή, επιβλήθηκαν μεγάλες αυξήσεις στα τέλη ύδρευσης. Οι κάτοικοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ο Δήμος σταμάτησε να εκδίδει λογαριασμούς για αρκετά χρόνια, ώσπου να λυθεί το θέμα. Το πρόβλημα συνεχίστηκε και μετά, καθώς έπρεπε να καλυφθούν οι «χαμένοι» λογαριασμοί από παλιά. Αυτό δημιούργησε μόνιμη καθυστέρηση που δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως.
Πώς μπορώ να είμαι σίγουρος ότι δεν θα χρεωθώ για κατανάλωση που έκανε ο προηγούμενος ένοικος;
Αν νοικιάζετε ή αγοράσατε ακίνητο, είναι πολύ σημαντικό να δηλώσετε την ένδειξη του υδρομέτρου τη μέρα που αναλαμβάνετε την παροχή. Πολλοί νέοι κάτοικοι έχουν λάβει στο παρελθόν λογαριασμούς που περιλάμβαναν κατανάλωση προηγούμενων ενοίκων. Επειδή οι λογαριασμοί έρχονται με πολύ καθυστέρηση, ίσως σας έρθει ένας λογαριασμός που αφορά έτος στο οποίο δεν μένατε στο σπίτι.
Αν δεν έρχονται οι λογαριασμοί, τότε πώς θα ξέρω τι χρωστάω;
Μπορείτε να απευθυνθείτε απευθείας στην Υπηρεσία Ύδρευσης του Δήμου και να ζητήσετε ενημέρωση για την παροχή σας. Αν έχετε αριθμό παροχής ή αν γνωρίζετε τα στοιχεία του ρολογιού, μπορούν να σας πουν τι κατανάλωση έχει καταγραφεί και πότε περίπου θα εκδοθεί ο λογαριασμός.
Είναι ασφαλές να μην πληρώνω τίποτα για καιρό; Μήπως έρθουν όλα μαζί ξαφνικά;
Ναι, είναι πιθανό. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί δημότες διαμαρτύρονται. Όταν τελικά εκδίδεται ο λογαριασμός, μπορεί να περιλαμβάνει κατανάλωση πολλών μηνών ή και ετών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα υψηλά ποσά, ειδικά αν δεν υπάρχει τακτικός έλεγχος. Καλό είναι να κρατάτε μια πρόβλεψη και να παρακολουθείτε μόνοι σας την κατανάλωση στο ρολόι σας.
Έχω δει στο ρολόι μου μεγάλη κατανάλωση, αλλά κανείς δεν έχει έρθει για μέτρηση. Είναι φυσιολογικό;
Οι μετρήσεις γίνονται περιοδικά, αλλά όχι πάντα συχνά. Επιπλέον, έχει ξεκινήσει πρόγραμμα αντικατάστασης των παλιών υδρομέτρων με ψηφιακά, που επιτρέπουν στο μέλλον την αυτόματη ανάγνωση. Ωστόσο, ακόμα και τώρα, η καταγραφή συνεχίζει να γίνεται με καθυστέρηση σε πολλές περιπτώσεις.
Πού μπορώ να κάνω αιτήσεις για ζητήματα ύδρευσης ή αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδας;
Για την έκδοση εγγράφων ή την υποβολή αιτήσεων που αφορούν την Ύδρευση ή την Αποχέτευση, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του Δήμου και να ενημερωθείτε για κάθε αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Εκεί μπορείτε επίσης να συμπληρώσετε τις αιτήσεις και να τις καταθέσετε ηλεκτρονικά.
Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες: https://www.spata-artemis.gr/e-services/services.html#ydreusi-anc
Τηλέφωνα Επικοινωνίας:
- Σπάτα: 2132007300
- Αρτέμιδα: 2294086666, 2294320612
Τι να κάνω αν λάβω λογαριασμό 2 ή 3 χρόνων με μεγάλη χρέωση;
Μπορείτε να ζητήσετε διακανονισμό από την οικονομική υπηρεσία του Δήμου, ειδικά αν το ποσό είναι μεγάλο. Σε κάποιες περιπτώσεις γίνονται επανέλεγχοι, και αν διαπιστωθεί σφάλμα ή ασυνήθιστη κατανάλωση (π.χ. διαρροή), ενδέχεται να γίνει διόρθωση.
Θα αλλάξει η κατάσταση στο μέλλον; Θα εκδίδονται οι λογαριασμοί στην ώρα τους;
Ο Δήμος έχει κάνει βήματα εκσυγχρονισμού – κυρίως με τα νέα υδρόμετρα και με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής. Παρ’ όλα αυτά, η διαδικασία εξομάλυνσης είναι σταδιακή και εξαρτάται από την εκκαθάριση όλων των παλαιών περιόδων. Η πλήρης κανονικότητα δεν έχει ακόμη επιτευχθεί.
Μπορώ να πληρώνω τους λογαριασμούς νερού μέσω internet;
Ναι. Ο Δήμος προσφέρει ηλεκτρονική πλατφόρμα εξόφλησης και υποστηρίζει πληρωμές μέσω e-banking. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, οι λογαριασμοί αποστέλλονται κυρίως έντυπα (με το ταχυδρομείο), όχι ηλεκτρονικά μέσω email.
Πού μπορώ να δηλώσω αλλαγή στοιχείων για τον λογαριασμό νερού;
Η αλλαγή στοιχείων (ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή) γίνεται στην Υπηρεσία Ύδρευσης του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδας, συνήθως με προσκόμιση αντιγράφου του συμβολαίου και αναγραφής της ένδειξης του ρολογιού την ημέρα μεταβίβασης. Έτσι αποφεύγεται η χρέωση κατανάλωσης που δεν σας ανήκει.
Τι να κάνω αν υποψιάζομαι διαρροή νερού;
Αν παρατηρήσετε αυξημένη κατανάλωση χωρίς εξήγηση, καλό είναι να ελέγξετε το ρολόι σας. Αν κινείται ενώ δεν χρησιμοποιείτε νερό, ενδέχεται να υπάρχει διαρροή. Επικοινωνήστε με τεχνικό ή απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Ύδρευσης για καθοδήγηση.
Ποιες περιόδους κατανάλωσης καλύπτουν οι λογαριασμοί που λαμβάνουμε σήμερα;
Ανάλογα με την παροχή, οι σημερινοί λογαριασμοί μπορεί να αφορούν κατανάλωση από 2 έως και 3 χρόνια πριν. Π.χ. το 2025 ενδέχεται να λαμβάνετε λογαριασμό που αντιστοιχεί σε χρήση του 2022 ή ακόμη και του 2021.
Οι μετρήσεις στο ρολόι νερού γίνονται συστηματικά;
Οι μετρήσεις γίνονται, αλλά όχι με σταθερή περιοδικότητα. Το προσωπικό του Δήμου περνάει ανά διαστήματα και καταγράφει τις ενδείξεις. Σε πολλές περιπτώσεις, οι ενδείξεις έχουν καταγραφεί εδώ και χρόνια αλλά οι λογαριασμοί εκδίδονται πολύ αργότερα.
Υπάρχει τρόπος να ζητήσω έκδοση συγκεντρωτικού λογαριασμού;
Ναι. Αν για παράδειγμα φεύγετε από ένα ακίνητο και δεν έχετε λάβει κανέναν λογαριασμό, μπορείτε να ζητήσετε από την Υπηρεσία Ύδρευσης να εκδώσει εκκαθαριστικό για την περίοδο που κατοικούσατε ώστε να τακτοποιήσετε τις υποχρεώσεις σας.
Τι μπορώ να κάνω για να παρακολουθώ την κατανάλωσή μου μόνος μου;
Μπορείτε να ελέγχετε περιοδικά την ένδειξη του υδρομέτρου και να κρατάτε σημειώσεις (π.χ. ανά μήνα). Αν διαπιστώσετε μεγάλη αύξηση, χωρίς αντίστοιχη χρήση, επικοινωνήστε άμεσα με τον Δήμο.
Το σύστημα ύδρευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδας παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες που μπορεί να ξαφνιάσουν, ιδιαίτερα τους νέους κατοίκους. Ελπίζουμε ο οδηγός αυτός να σας βοήθησε να κατανοήσετε καλύτερα τι ισχύει με τους λογαριασμούς νερού, ποιες είναι οι βασικές διαδικασίες και τι να προσέξετε ώστε να αποφύγετε παρεξηγήσεις και ταλαιπωρία.
Αν έχετε απορίες ή χρειάζεστε διευκρινίσεις, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.
Αν έχετε προσωπική εμπειρία ή θέλετε να μοιραστείτε κάτι σημαντικό σχετικά με το θέμα, μπορείτε να αφήσετε το σχόλιό σας - η συμβολή σας μπορεί να βοηθήσει και άλλους, ειδικά νέους κατοίκους που αντιμετωπίζουν τα ίδια ερωτήματα.
Σχόλια